Followers

Wednesday 10 August 2011

Panas! Bank Negara guna penasihat Israel?




SELEPAS pendedahan logo baru pada duit syiling Malaysia menyerupai "Star of David" seperti yang terpampang pada bendera Israel, rujuk sini [syiling baru Malaysia] satu lagi dakwaan serius didedahkan oleh kakitangan Bank Negara Malaysia (BNM), melalui portal aduanrakyat.com

Salam sejahtera,

Kami kakitangan Bank Negara (BNM) ingin membuat aduan bahawasanya pihak pengurusan BNM telah menggunakan perkhidmatan penasihat syarikat USA yang menggunakan kepakaran Israel dalam bidang pengurusan-pengurusan sumber manusia.

Kami percaya khidmat syarikat yahudi Israel tersebut, iaitu Hay Group telah digunakan secara muslihat tanpa pengetahuan Perdana Menteri Malaysia, Dato Sri Najib Tun Abd Razak.

Syarikat Hay Group telah memecah-belahkan kakitangan BNM dengan mewujudkan kasta atau martabat manusia dengan menamakan sistem pekerja sebagai ‘strategik’ dan ‘operation’. Seterusnya mereka telah memberi imbuhan gaji yang terlampau tinggi terhadap golongan yang mereka namakan strategik tanpa justifikasi yang munasabah. Sedangkan perkara ini tidak dilakukan dalam jabatan-jabatan kerajaan lain (juga badan-badan berkanun lain).

Lebih teruk dari itu, kami percaya bayaran imbuhan yang dibayar kepada Hay Group adalah sangat tinggi sehinggakan pihak Jabatan Audit Dalam pernah menimbulkan kes ini. Malangnya bagaikan ada suatu ‘tangan ghaib’ yang telah menutup kes ini untuk disembunyikan.

Hay Group telah meletakkan seorang stafnya sebagai pengarah di BNM untuk terus melakukan huru-hara. Penganiayaan demi penganiayaan dibuat kepada kakitangan BNM.

By: G





ReJaM© "Betul ke Najib tak tahu?"


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/08/panas-bank-negara-guna-penasihat-israel.html#ixzz1Ug6FskOl

No comments:

Post a Comment