Followers

Sunday 24 July 2011

Bongkar: Sistem Biometrik talian hayat Isteri Rosmah untuk terus memerintah sampai kiamat

1. Tuntutan  BERSIH harus difahami secara mendalam.

2. Tuntutan BERSIH kali ini diberi respon baik oleh isteri Rosmah Mansur iaitu Najib Razak agar dilakukan pembaikan terhadap Suruhanjaya Pilihanraya.

3. Jadi Najib Razak telah bersetuju untuk mengeluarkan duit rakyat untuk membuat pembaikan terhadap sistem pilihanraya di negara kita.

4. Semestinya sejumlah duit rakyat akan digunakan untuk merefomasikan sistem pilihanraya di negara kita.

5. Untuk mengelakkan pengundi hantu dari kalangan bangla, indon dan lain-lain pihak BERSIH dalam tuntutan ketiganya mendesak agar dilaksanakan penggunaan dakwat kekal.

6. Langkah ini sangat baik untuk mengelakkan pendundi hantu. Selain itu ia juga tidak melibatkan kos yang tinggi.

7. Amat malang sekali apabila Najib mengeluarkan kenyataan akan mengeluarkan BANYAK duit rakyat untuk melaksanakan sistem BIOMETRIK.



8. Ada blogger UMNO mempersenda penggunaan dakwat kekal itu cara lama, ketinggalan zaman. Sistem Biometrik adalah lebih moden. Tetapi adakah cara lama atau cara moden yang menjadi isunya?Sudah tentu sekali bukan!!!!!!!


8. Bagi kopipanas13 sistem biometrik bukan penyelesaiannya. Mat bangla, mat indon yang diupah untuk menjadi hantu tetap boleh mengundi apabila cap jari dan identiti mereka didaftarkan di dalam sistem.

9. Ini yang kita perlu sedar. Mat-mat hantu ini semua tetap boleh mengundi sekiranya maklumat mereka dan cap jari mereka direkodkan di dalam sistem Biometrik.

APA KEBAIKAN DAKWAT KEKAL?

9. Nama dah dakwat kekal maknanya dakwat itu akan kekal ditangan untuk sekian hari.

10. Dengan ini dapat mengelakkan seseorang itu untuk mengundi lebih daripada 1 kali.

11. Pendedahan yang pernah dibuat oleh milosuam.blogspot ada satu rumah mempunyai 88 orang pengundi. Azmin Ali juga pernah membuat pendedahan di rumahnya ada 8 nama sedangkan bilangannya tidak begitu. Ada juga nama yang individu mempunyai 2 tempat pengundian. Buktinya diSINI dan diSINI

12. Jadi pendedahan sebegini menjadi tanda tanya kepada rakyat kenapa Najib Razak ingin menggunakan sistem biometrik sedangkan sistem itu melibatkan kos yang lebih tinggi berbanding penggunaan dakwat kekal.

Adakah penggunaan sistem biometrik menjadi talian hayat kepada BN untuk terus melakukan penipuan di dalam pilihanraya. Kenapa tidak dilaksanakan sistem dakwat kekal yang jauh lebih murah dan berkesan?

13. Apa tujuan utama Najib Razak tak dapat kita nak kenal pasti.

14. Yang aku tahu Najib Razak merancang. Allah juga merancang. Tetapi perancangan Allah lah pernacangan yang terhebat. Moga-moga Najib hancur dalam perancangannya sendiri. Amin..

No comments:

Post a Comment