Followers

Monday 18 July 2011

Cinta untuk Al Marhumah Dr Lo' Lo' Ghazali..

Al Marhumah Dr Lo' Lo' Ghazali nama besar dalam politik Malaysia. Sekitar pusing-pusang aku di facebook terjumpa beberapa gambar yang menyentuh hati seorang lelaki. rasa sebak menyerang jiwa. Jiwa keras ini runtuh juga dengan kehilangan pemimpin yang aku sangat hormati ini.

Dr Hatta Ramli tidak dapat menahan tangisnya. Antara Dr Hatta dan Dr Lo' Lo' tidak ada ikatan kekeluargaan seperti yang kita faham. Bukan waris, bukan spupu, bukan sedara. adik beradik kandung jauh sekali. Tetapi apabila akidah perjuangan itu diikat atas nama Islam kehilangan muslimah hebat ini menitiskan air mata Dr Hatta.

Presiden PAS Tuan Guru Abdul Hadi Awang. Insan usang yang sarat dengan perjuangan. Mentarbiyah anak watan dan memandu PAS bersama pemimpin-pemimpin lain turut merasa kehilangan Dr Lo' Lo' Ghazali.

Dr Lo' Lo' sangup meninggalkan kerjayanya sebagai seorang Doktor untuk meneruskan perjuangan rakyat. Betapa besar pengorbanannya untuk rakyat. Tak mampu kita membayar harga perjuangannya dengan wang ringgit. Hanya keredhaan Allah yang dikejarnya. Kalau nak dibandingkan dengan kita memang jauh sekali jaraknya.

Apa pun kita mantapkan saf perjuangan ini. Jangan lemahkannya dengan nafsu kita yang selalu membara. nafsu ingin rehat, nafsu membuang masa, nafsu buat benda-benda lara. Ayuh kita bangkul sampahkan. Kita bina generasi gemilang untuk Malaysia tercinta ini.

Moga Al Marhumah bersemadi aman bertemu Penciptanya...

No comments:

Post a Comment