Followers

Sunday 17 July 2011

Buang intelektual sampah. Jom lancarkan revolusi

OK.. Mulai saat ini aku nak mula berblogging. nak luahkan rasa hati dan pendapat mengikut kaca mata dan pemikiran aku. Semestinya aku tekankan soal-soal politik dan isu-isu semasa. AKu tak suka sangat sembang soal-soal artis berak dalam seluar, mak cik timah rogol suami orang, gosip-gosip murahan.

aku nak sangat tengok anak-anak muda di negara aku ni berubah. berubah dari segi intelektual dan hebat daya fikir. Aku dah letih lihat mereka diperbodohkan. Jem wooo...... Berada di universiti memang terasa tempat pembodohan. Aku tak faham kenapa aku rasa macam tu. Selain untuk belajar aku rasa tugas mahasiswa adalah untuk diperbodohkan.. belajar..bodoh..belajar..bodoh.. benda tu la yang dop main silih berganti di kampus tempat aku belajar.. hahaha.

AKu tahu proses perubahan anak muda tidak ambil masa yang cepat. ia satu proses. sangat lama.. kita sudah lama sistem diperbodohkan.. di samping sekarang kita masih lagi di bawah pemerintah yang bodoh maka kita kena ada revolusi sendiri untuk menggerakkan anak muda untuk kembangkan intelktual mereka. tak perlu kita susah payah jatuhkan kerajaan dengan revolusi yang selalu kita dengar. tetapi kita berevolusi dengan cara mengubah daya intelektual anak muda. Nah!! lepas itu anak muda sendiri akan menjatuhkan kerajaan yang zalim dan korup..

inilah dulu coretan sulong untuk page ini. InsyaAllah kita akan berkarya lagi.. Jom Tulis Ubah Dunia..

1 comment:

  1. ape yg bodoh?? keje dapat gaji ribu2 pun bodoh ke?? atau ko yg xnak belajar@bodoh?? kalau rase masuk universiti jadi bodh,baik lancarkan demontrasi minta ditutup universiti kat msia ni. Pastu nnt dapatlah tgk anak melayu meragut,merompak,merempit. itu yg ko nak kan admin??

    ReplyDelete