Followers

Monday 18 July 2011

Mahasiswa demo BERSIH diambil tindakan. Anjur demo anti bersih di Universiti tak pe ker??

Seolah-olah kalut dan ribut apa yang berlaku sekarang. Berbagai cara digunakan oleh kerajaan untuk menghalang perhimpunan aman bersih. Sebelum berlaku BERSIH berbagai sekatan dibuat untuk menghalang rakyat daripada turun ke perhimpunan aman bersih. Najib Razak tersenyum...BERSIH akan gagal!!!

Tetapi sekatan-sekatan itu tidak melemahkan rkyat. Malah semakin membangkitkan momentum kemarahan rakyat terhadap kerajaan kerana cuba untuk menutup pekung kejahatan mereka...ye la..orang jahat mesti akan berusaha untuk tutup kejahatan mereka. Mana ada orang jahat nak biarkan kejahatan mereka didedahkan.

Bagi aku la setelah habis perhimpunan BERSIH buat apa panjang-penjang cerita lagi. Baikla penuhi tuntutan BERSIH sekurang-kurangnya separuh daripada tuntutan tersebut.

Malangnya kerajaan umno di bawah najib almongolia adalah sebuah kerajaan yang penzalim dan pendendam kepada rakyat. Seorang rakyat Malaysia yang menuntut di mesir adik kepada KP PAS Selayang dibuang universiti kerana menganjurkan demo bersih di Mesir. Sudah pasti ini kerja UMNO. Tak dak orang lain dah.

Mahasiswa yang turun ke BERSIH juga bakal diambil tindakan. Aku heran la. Kenapa nak diambil tindakan kepada mahasiswa. Apa yang salah tindakan mereka. Macam kawan aku yang kena tangkap dia sekadar nak g jalan-jalan je kat KL. Tak pasal-pasal kena tangkap. Dah la kena tangkap sembrono gitu jer. Tangkap lepas keluar dariada masjid di Kampung Baru.

Di Universiti Pendidikan Sultan Idris pun ada buat demo anti perhimpunan aman BERSIH. Tak nak ambil tindakan ker??hak tui!!!

4 comments:

  1. itu bukan demo la bangsat. itu cuma perhimpunan je. kan diorang duduk je. xde pun berteriak, baling batu dan hidup, hidup...hidup bangsat...mane ade??? !!!!! eeeee nampak sangat kebodohan admin..kah3 budak hingusan yang cuba menjadi pemerhati :P

    ReplyDelete
  2. hahahah aah la, nampak sangat kebodohan admin. Hmmm xleh nak ghoyak dah admin ni. Tu lah susah sangat kalau babi yang dok jadi pemerhati. Klaku babi kawe tengok demo ni admin.

    ReplyDelete
  3. budak2 diploma dipaksa bangun..mereka bangun dengan berat hati. mereka diprovok untuk berteriak..tapi sambutan mereka hambar...hahahaha.. mung dop g pah tu kecek supo g..hak tui..

    ReplyDelete
  4. nie nak oyak org buto politik,xyoh layan admin..mahasiswa jadi mangsa AUKU..oghe indon pn hina mahasiswa malaysia,xmalu ko..?..politik Malaysia nie kotor,xtau erti demokrasi..UMNO wak demonstrasi kat penang xyah guna permit,xdop pn polis2 fru nk g katok2 pendemonstrasi..pk logik r kito ado akal Allah bgi weh..2 nk beza antara oghe ngn nate..

    ReplyDelete